30 June 2008

PASTI Ar-Raihan di Bandar Kinrara

Assalamualaikum ,

Para pengunjung yang budiman,

Sukacita dimaklumkan bahawa sebuah Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) akan ditubuhkan tidak lama lagi. Ia dijadualkan akan mula beroperasi pada sesi pengajian bermula Januari 2009.

PASTI merupakan sebuah entiti di bawah penyeliaan Dewan Pemuda PAS. Ia diwujudkan bagi memenuhi tanggungjawab memberi pengisian pendidikan Islam kepada anak-anak kita terutama diwaktu pra-persekolahan. Pepatah Melayu ada mengatakan, " Kalau hendak melentur buluh, biarlah dari rebungnya"

PASTI bukan merupakan nama baru dalam bidang pendidikan pra-sekolah. PASTI mempunyai silibus pengajian yang seragam untuk seluruh negara. Begitu juga dengan buku-buku rujukan, sistem peperiksaan dan latihan guru yang sistematik dan terancang selaras untuk seluruh negara.

PASTI telah beroperasi di kebanyakan taman-taman perumahan,kampung-kampung,seksyen-seksyen selaras dengan permintaan daripada penduduk yang sememangnya menantikan satu entiti pendidikan teras Islam yang mampu memberi asas-asas Islamiyah kepada anak-anak peringkat pra-sekolah.

Atas dasar kesedaran dan permintaan tinggi dari ibu bapalah, maka PASTI Ar-Raihan akan diwujudkan di Bandar Kinrara tidak lama lagi. Penubuhannya adalah hasil gabungan daripada dua cawangan iaitu Cawangan Sektor 1&2 serta Cawangan 4&5.

Insya Allah, maklumat-maklumat lanjut berkaitan dengan PASTI Ar-Raihan di Bandar Kinrara ini akan diberitahu pada posting yang akan datang.

Dalam masa yang sama, pihak jawatankuasa juga turut mengalu-alukan segala sumbangan daripada mana-mana pihak bagi menjayakan penubuhan PASTI ini. Semoga segala jasa baik tuan/puan akan dirahmati oleh Allah Taala.

Segala sumbangan dan cadangan , boleh lah terus menghubungi kami di alamat email pastikinrara@gmail.com.

Wassalam

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails