14 July 2008

Status penubuhan PASTI Ar-Raihan di Bandar Kinrara

Assalamualaikum,

Ramai yang mungkin bertanya, apakah status gerak kerja penubuhan PASTI Ar-Raihan di Bandar Kinrara ini.

Untuk makluman semua, kami dalam proses untuk mengutamakan beberapa perkara yang penting untuk didahulukan. Antaranya :

1) Proses pendaftaran PASTI Ar-Raihan

PASTI merupakan satu entiti di bawah Dewan Pemuda PAS. Justeru, segala urusan pendaftaran hendaklah dilakukan menerusi Pemuda Kawasan dan kemudian kepada PASTI di peringkat Pemuda Negeri. Insya Allah, pendaftaran akan dilakukan secepat mungkin agar sijil bagi PASTI ini dapat diadakan untuk tujuan Pendaftaran para pelajar dan juga urusan pembukaan akaun bank untuk PASTI ini sendiri.

2) Promosi PASTI Ar-Raihan

Untuk peringkat awal, jawatankuasa telah bersetuju untuk menaikkan banner di beberapa tempat stategik di sekitar Bandar Kinrara untuk menghebahkan tentang penubuhan PASTI di Bandar Kinrara. Ia adalah satu hebahan umum (massa) dan ia tentunya akan diikuti dengan promosi yang lebih terperinci dengan sasaran yang lebih khusus.

Usaha untuk mengemaskini maklumat berkaitan penubuhan PASTI Ar-Raihan di dalam blog ini juga merupakan satu langkah untuk mempromosi PASTI kepada penduduk sekitar.

3) Premis operasi PASTI Ar-Raihan

Sudah tentu, orang ramai yang pernah lalu di jalan BK 4/2 telah pun ternampak sebuah rumah dengan banner " Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) akan di buka pada sessi 2009". Itu lah rumah bernombor 338, Jalan BK 4/2 yang akan dijadikan Bangunan PASTI Ar-Raihan.

Pihak jawatankuasa dalam usaha merancang untuk menceriakan premis berkenaan sesuai dengan fungsinya bakal menjadi pusat asuhan bagi bakal pejuang agama Allah.

4) Tinjaun Pasaran

Antara perkara penting bagi kejayaan penubuhan PASTI ini tentunya terletak kepada kesesuaian harga yuran yang ditetapkan untuk setiap pelajar. Satu kajian pasaran akan dilakukan terhadap premis-premis tadika yang telah lama dibuka di kawasan sekitar terutama di BK 4, BK 5 , BK 6 dan BK 2.

Perlu diingatkan sekali lagi bahawa, PASTI ini bukan merupakan satu entiti perniagaan. Justeru, kami akan berusaha memastikan agar yuran yang akan dikenakan di tahap paling minima tetapi dapat menampung kos operasi harian agar dapat memastikan kesinambungan PASTI ini.

5) Pencarian Guru PASTI

Antara cabaran bagi mana-mana institusi pusat asuhan/tadika adalah untuk mencari tenaga pengajar yang berkebolehan. Ini merupakan antara keutamaan pihak pengurusan dalam memastikan kualiti pendidikan yang disampaikan mencapai standard dan piawaian yang ditetapkan.

Justeru itu, kami masih lagi membuka ruang ini, untuk mana-mana individu yang berminat untuk menjadi Guru PASTI Ar-Raihan yang juga untuk bersama-sama kami dalam memastikan satu lagi usaha kearah menyediakan generasi muslim muslimah ini berjaya dunia akhirat, boleh la menghubungi pihak kami pada bila-bila masa.

6) Dana dan kewangan

Akhirnya, yang tidak kurang pentingnya adalah dana awal untuk menggerakkan operasi awal dan juga pembelian peralatan pembelajaran (kerusi meja). Sekali lagi disebabkan PASTI ini bukanlah sebuah entiti perniagaan, maka segala kos operasi awalan ini memang sepenuhnya bergantung kepada sumbangan orang ramai.

Justeru itu, kepada mana-mana individu yang berminat untuk menginfakkan sedikit kewangan dalam memastikan penubuhan PASTI ini dapat dijalankan dengan jayanya, boleh la terus menghubungi kami.


Untuk menghubungi jawatankuasa Pengurusan PASTI Ar-Raihan, boleh lah terus email kepada :

pastikinrara@gmail.com

atau terus hubungi :

Pengurus PASTI Ar-Raihan - Mohd Fadzli ditalian 013-3999 452

atau

Setiausaha PASTI Ar-Raihan - Hj Nasir ditalian 013-3359069


Sekian , wassalam.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails